kahvakuula.fi forum

Tervetuloa mukaan keskusteluun aiheesta ja aiheen vierestä!
It is currently 09.09.2010, 23:35

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject: Re: 50kg kuula
PostPosted: 18.01.2010, 10:37 
Funktionaalisuuden ruumiillistuma

marks wrote:
Tuo OAJ yhdellä isolla kuulalla on mun mielestä myös mielenkiintoinen, kynnys treenaamiseen on vain suuri koska pitäisi hankkia aika kallis esine että pääsisi harjoittelemaan :) No, kerran se vain kirpaisee, onhan tuollainen muhkura ikuinen periaatteessa, voi aina testamentata lapsille.

No sanoppa elä muuta ja urheiluun panostaminen kannattaa aina. :) On se sitten hienoa lapsille näyttää, että tälläsellä minä poika reenailin kun olin nuori ja nyt treenaan tällä 80kg kuulalla. :D heh

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 10:57 
Kahvakuulaholisti

Vain minun tyhmä mielipiteeni, mutta jos haluaa tehdä maksimiykkösen työnnössä, tempauksessa tai jossain päänpäälle nostossa (esim. bent press) niin olisko järkeä tehdä se tangolla? Meinaan niinhän on joskun viimevuosisadan alussa tehty ihan olympialaistasolla. Olis ainakin vertautuloksia siihen kuinka hyvä on.

Iso kuula on järkevä mielestäni vain kun tehdään toistoja esim. riveä, OALC:tä jne missä kuulan muoto puolustaa paikkaansa. Ja silloinkin miksei esim vois tehdä ekana kovia tuloksia 2 x 32 kuulilla ja jos vielä paukkuja riittää niin sitten 2 x 40 kuulilla?

Mun on vaikea nähdä isompaa kuin 40 kilon kuulaa ( isoin ns kisa kuula Venäjällä) järkevänä edes featseihin. Kun isot pojat tekee esim. yli 200 toistoa OAJ:tä 40 kilon kuulalla 10 minuutissa niin ehkä sitten. JMSO ( just my stupid opinion)

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 12:56 
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Muakin kiinnostaa raskaat oaj:t, joten lähettäkää mulle vaikka 60 kilonen kuula niin alan työstämään! [smilie=14.gif]

MMA Online Store-kirjat,DVD:t ym.

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 15:00 

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaista on vetää rinnalle tai temmata tollasta 50+ kuulaa? Onnistuuko ihan perusvoimilla, vai tarviiko siihen keskiverto kuulaajaa enemmän poweria?

Kuvitellaan esimerkiksi, että minä olisi pertti peruskuulaaja. Saan tehtyä tällä hetkellä 32:lla 15-20 rinnallevetoa per käsi. Tosin tekniikka alkaa hajoamaan jo 10 toiston jälkeen.

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 16:03 
Kahvakuulaholisti

longbow wrote:
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaista on vetää rinnalle tai temmata tollasta 50+ kuulaa? Onnistuuko ihan perusvoimilla, vai tarviiko siihen keskiverto kuulaajaa enemmän poweria?

Kuvitellaan esimerkiksi, että minä olisi pertti peruskuulaaja. Saan tehtyä tällä hetkellä 32:lla 15-20 rinnallevetoa per käsi. Tosin tekniikka alkaa hajoamaan jo 10 toiston jälkeen.

Noilla luvuilla epäilen ettei ihan onnistuis tai ettei ainakaan kannattas välttämättä yrittää turvallisuussyistä.

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 16:11 
Meikit, ketjut ja GS-vyöt

longbow wrote:

No poweria joo, mutta ehkä enemmän kykyä tuottaa voimaa jaloista ja olla nopea allemenossa esim. työnnössä. Eli siis tekniikkaa, riippuen toki mitä meinaa tehdä. Tuollaisen tempaaminen kun on sitten jo ihan oma maailmansa; maailma josta en tiedä onko sitä olemassakaan.

Tää Gregorin klippi oli kai aiemminkin esillä tässä ketjussa; mutta demoaa ehkä hyvin sitä taidon/tekniikan merkitystä:

http://www.youtube.com/watch?v=R7BlFSw05RM

Mulla on kokemusta 36-kiloisesta, jolla rinnalleveto vaatii aika paljon; ei sitä ihan hauiskäännöllä syliin saa.

Ranteet sen sijaan todella kipeiksi kun ekaa kertaa kokeilin (ja siitä sitten tulehdus kaupan päälle) – tein useampia rinnallevetoja työntöä aika monta kertaa yrittäen. Sen lisäksi, että paino ranteen päällä on melko raskas tottumattomalle (harvassa lajissa/painoharjoittelussa koko käytettävä paino on ranteen päällä) se on rinnallevedoissa sen verran mahdoton kämmenille ettei sitä montaa kertaa mielellään vedä.

Joku 40 kg on miehille musta ihan jees treenipaino; mutta 50+ kiloiset ei enää mikään vitsi. Tietty mä en osaa arvioida ihmisten voimia; kenties olen väärässä ja 50 kg on monille hyvinkin kevyt.

Profile  

PostPosted: 18.01.2010, 18:01 

Kiitos vastauksista. Joo riippuuhan se ihmisestä, koosta ja voimista jne. En niinkään pohtinut, että itse lähtisin vetämään rinnalle tai etenkään tempaamaan 50 kiloista, mutta siis ihan mielenkiinnosta kyselin, jos jollakin olis asiasta kokemusta/näkemystä. Omasta mielestäni esim. tuo 32 kiloinen ei ole mikään painava kuula vetää rinnalle tai työntää (voiman puolesta, mutta kunto puoli ei riitä :D ). Saan sillä joitakin puhtaita punnerruksiakin tehtyä, että uskoisin pystyväni ainakin yhteen tai kahteen rinnallevetoon tuon 50 kiloisen kanssa. Ei mikään kovin päätä huimaava suoritus, mutta kuitenkin. :lol: Enimmäkseen mielenkiinnosta olis kiva päästä kokeilemaan, enkä ole hankkimassa tuota 32 kilosta isompaa kuulaa ihan lähiaikoina.

Profile  

PostPosted: 19.02.2010, 09:46 
Ensimmäinen heilautus takana

Moron,

Ajattelin kertoa, että meillä on 50kg ja 60kg kuulat käytössä - myös saman painoiset käsipainot löytyy. Noissa painoissa mielsetäni on aika monessa liikkeessä käsipaino ystävällisempi kaveri käsitellä - makuasia :wink:

Profile  

PostPosted: 19.02.2010, 12:05 
Ei vain toiminnallista vaan ultratoiminnallista

Tervetuloa forumille Konttari! Hyvät "aloitus" painot sulla... :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 19.02.2010, 12:47 
Ensimmäinen heilautus takana

Kiitoksia.

Juu, kato kuule . . . pitäähän pojille olla lelut kohdillaan. Ei ole muuten vielä kukaan työntäny tai tempassu meillä tota 60kg kuulaa :roll:

Meillä on sellanen leikimielisenvakavaryhmä jossa reenaillaan - ei oo kiva jos painot loppuu heti kesken. On meillä vähän pienempääkin kuugelia, ihan 4kg:sta alkaen.

Profile  

PostPosted: 19.02.2010, 13:09 
Kahvakuula-aktivisti ja -ohjaaja

Tervetuloa foorumille konttari!

? wrote:
"look at your goals. look at your behaviors, do your behaviors match your goals?"

Profile  

PostPosted: 08.03.2010, 23:04 

Nyt vihdoin kovan ja pitkän odotuksen jälkeen tuollainen 50kg kuula hankittu. Hieman ensituntemuksia ja kokemuksia kuulasta. Kuula mallia vuoripexin kolmiokahvainen. Tuo malli on ihan yllättävän hyvä, kolmiokahva on suhteellisen kapea ja hillitty, joten se ei itseasiassa haittaa itseäni lainkaan. Tottakai pitää nyt suhteuttaa, että sijoittamalla kaksi kertaa saman summan olisi saanut ns. kisamallisen pari kiloa kevyemmän kuulan, mutta en nähnyt siinä järkeä, enkä näe vieläkään.

Tuolla kuulalla nyt tein testimielessä pari erilaista treeniä ja olen yhtä hymyä, koska sillä oikeasti pystyy tekemään jopa sarjoja.

Eli tuo tässäkin keskustelussa aiemmin mainittu tappotreeni 10x20rep minuutin palautuksilla heiluri oli todella tappava treeni. Seiska sarjan kohdalla teki mieli jättää homma siihen, mutta painoin sitten väkisin loppuun ja 10 sarja oli jo aika huvittavan tuskaisa. :) Mutta erittäin hyvä selkätreeni ja takapuolikin sanoo kiitos.

Oalc on myös tuolla mielekästä vaihtelua noille kevyemmille kuulille. Tottakai sarjat on lyhyempiä. Työntöjä tuolla pystyy tekemään myös yllättävän hyvin ja kaikkia muitakin perus kuulaliikkeitä. Tempaus vähän aluksi pelotti, mutta sekin menee kun ei tee liian montaa sarjassa, ainakaan näin aluksi. :)

Siitä en tiedä kehittääkö tuo gs:ää edes etäisesti. Epäilen, että ei. Mutta saimpa ainakin mielekkään kaverin jonka kanssa punnertaa taas pitkästi. Katsotaan mitä vaikutuksia tuolla pumppailulla nyt on, aion tehdä sillä pari kolme treeniä viikossa gs:n ja muun kuntoilun oheen. :)
Suosittelen kyllä ehdottomasti ainakin joskus kokeilemaan tuollaista mörköä, itse koen ainakin, että on joka pennin väärtti ja hyvä lisäys kuulaperheeseen. Next 60kg :D ja paremmat 32kg kisakuulat. jeii. Hyviä tekemisen täyteisiä hetkiä kaikille.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 87 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 2 hours